facebook

facebook

 en  it
 

Micra

Περιγραφή σεμιναρίου
Περιγραφή Σεμιναρίου PDF Εκτύπωση E-mail
Share

ΦΡΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ

Είναι μία απαραίτητη τακτική για τον οδηγό αγώνων (κυρίως). Αναπτύσσουμε τη θεωρία των ιδανικών γραμμών την ώρα της οδήγησης και τοποθετούμε τη χρήση του φρένου με το αριστερό πάνω σε αυτές τις γραμμές. Στη συνέχεια κάνουμε την πρακτική εφαρμογή ως εξής: Αφήνουμε 10-15 λεπτά χρόνο στον πελάτη να αποκτήσει την αίσθηση της χρήσης του αριστερού του ποδιού πάνω στο φρένο. Μόλις αυτό επιτευχθεί, τοποθετούμε κώνους σε απόσταση 8 μέτρων ο ένας από τον άλλον και ζητάμε από τον εκπαιδευόμενο να κινηθεί εναλλάξ των κώνων όσο πιο γρήγορα μπορεί, χωρίς να χρησιμοποιήσει το φρένο με το αριστερό. Μετά, κάνει το ίδιο φρενάροντας όμως με το αριστερό και συζητάμε τη διαφορά που αντιλαμβάνεται ανάμεσα στους δύο τρόπους οδήγησης. Στη συνέχεια αυξάνουμε την απόσταση ανάμεσα στους κώνους και επαναλαμβάνουμε την άσκηση με μεγαλύτερη ταχύτητα. Τα τελευταία 10 λεπτά αφιερώνονται στο στρίψιμο μιας στροφής εφαρμόζοντας την τεχνική φρένο με το αριστερό.

ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ

Απαραίτητη τεχνική στον κάθε οδηγό που μπορεί να την χρειαστεί ανά πάσα στιγμή στην κίνησή του στους δρόμους. Ασχολούμαστε επί 20 περίπου λεπτά για το τι και πως πρέπει να κάνει ο οδηγός όταν χρειαστεί να αντιδράσει με ανάποδο τιμόνι και στη συνέχεια βγαίνουμε στην ειδική διαδρομή για την πρακτική εφαρμογή. Καθόμαστε συνοδηγοί είτε στο δικό μας αγωνιστικό είτε στο αυτοκίνητο του πελάτη και τον βοηθάμε καθοδηγώντας τον για το τι πρέπει να κάνει. Αρκετές φορές τον εκτρέπουμε της πορείας του με τη χρήση χειρόφρενου ώστε να μάθει να αντιδρά άμεσα και σωστά.

DRIFTING EXPERIENCE

Επί μία περίπου ώρα αναλύουμε τα των ιδανικών γραμμών ώστε ο οδηγός να μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε μία ειδική διαδρομή ή και στο δρόμο. Στο τέλος της θεωρητικής παρουσίασης αφιερώνουμε 5 λεπτά για να παρουσιάσουμε τα λάθη που αν κάνει ο οδηγός, θα τον ωθήσουν να κινηθεί με το πλάι (drift) και φυσικά θα του δείξουμε εκείνες τις εξαιρέσεις που η κίνηση με το πλάι πραγματικά τον βοηθά ή τουλάχιστον δεν του στερεί σε χρόνο και επίδοση. Το πρακτικό κομμάτι γίνεται με αυτοκίνητό μας ή με το αγωνιστικό του πελάτη. Τοποθετούμε κώνους και τον προτρέπουμε να κινηθεί με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις της κίνησης με το πλάι και στη συνέχεια καθόμαστε συνοδηγοί του για ενθάρρυνση και άμεσες διορθώσεις.

ΤΕΧΝΙΚΗ FLICK

Λέγεται και «εκκρεμές». Είναι η τεχνική που πριν στρίψουμε για παράδειγμα σε μία αριστερή στροφή, ερχόμαστε με το πλάι αλλά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου μας δείχνει δεξιά. Είναι χρήσιμη τεχνική σε κάποιες κατηγορίες στροφών και πολύ –πολύ θεαματική. Ασχολούμαστε στον πίνακα με τη θεωρητική θέση του ζητήματος και στη συνέχεια καθόμαστε στο δεξιό κάθισμα του αυτοκινήτου μας και σας καθοδηγούμε για το πώς πρέπει να ενεργήσετε. Οριοθετούμε τη διαδρομή με κώνους και στα πρώιμα στάδια σας βοηθάμε τραβώντας το χειρόφρενο ώστε να έχετε ελεύθερα και τα δύο σας χέρια. Σιγά- σιγά, κάνετε τα πάντα μόνος σας και όσο περνάει η ώρα σας δυσκολεύουμε τη διαδρομή, ευρισκόμενοι πλέον θεατές των πεπραγμένων σας.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Ασχολούμαστε με τη θεωρία της αγωνιστικής οδήγησης για περίπου 4 ώρες. Όταν μας αποδείξετε ότι έχετε καταλάβει τα πάντα, βγαίνουμε στο βουνό για την πρακτική εφαρμογή, διαρκείας περίπου 4 ωρών. Εμμένουμε στις σωστές γραμμές. Σας τοποθετούμε κώνους που οριοθετούν την ιδανική γραμμή κάθε στροφής και σας παρατηρούμε διορθώνοντας. Στη συνέχεια βγάζουμε τους κώνους και σας ζητάμε να επαναλάβετε, μέχρι να γίνει κτήμα σας η ιδανική γραμμή. Αλλάζουμε στροφή και επαναλαμβάνουμε. Στο διήμερο ή τριήμερο σεμινάριο, ασχολούμαστε με περισσότερες εφαρμογές (φρένο με το αριστερό κλπ) και ειδικά στο τριήμερο, αφιερώνουμε τις δύο τελευταίες ώρες στην θεωρητική ανάπτυξη κάποιων θεμάτων αγωνιστικής οδήγησης.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΟΜΟΥ - ΛΗΨΗ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ

Είναι το σεμινάριο που πρέπει να παρακολουθήσει ο κάθε οδηγός αγώνων ράλι, από τον αρχάριο μέχρι τον πρωταθλητή. Σας μαθαίνουμε ένα πολύ απλό και απόλυτα κατανοητό τρόπο περιγραφής δρόμου χρησιμοποιώντας μόνο αντικειμενικές παρατηρήσεις. Πίσω από κάθε εντολή υπάρχει και η αντίστοιχη θεωρία που αφορά στις ιδανικές γραμμές και στον τρόπο οδήγησης. Άρα, λέτε και γράφετε ελάχιστα όταν ξέρετε τι πάει να πει αυτό που ακούτε. Οπότε δεν υπάρχει λόγος για πολλά περάσματα από τις ειδικές. Αρκεί η σωστή αντικειμενική περιγραφή και το σωστό γράψιμο και διάβασμα. Για παράδειγμα στην εντολή …..150 Δ3 ΣΕ Χ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ Α2…., μετά από το σεμινάριο θα πρέπει να αντιληφθείτε ότι, σε 150 μέτρα υπάρχει μία δεξιά στροφή συγκεκριμένης καμπυλότητας για την οποία θα πρέπει στα τελευταία μέτρα πριν από τη στροφή να μείνω στην αριστερή άκρη του δρόμου, να στρίψω συγκεκριμένα μέτρα μακριά από την κορυφή της, να περάσω από την κορυφή της και χωρίς να μετακινήσω άλλο το τιμόνι μου να βρεθώ στην αριστερή πλευρά του δρόμου μετά τη στροφή. Αφού ακολουθεί η εντολή «ΣΕ», πάει να πει ότι δεν μετακινώ το τιμόνι μου καθόλου, άρα αφού έχω στρίψει δεξιά για την προηγούμενη δεξιά στροφή, μετά από λίγα μέτρα θα βρεθώ στη δεξιά πλευρά του δρόμου όπου υπάρχει ένα «χάσιμο» που θα περάσω από δεξιά και εκεί ακριβώς θα στρίψω το τιμόνι μου αριστερά για την επερχόμενη αριστερή στροφή δεδομένης καμπυλότητας, χωρίς καν να έχω δει την αριστερή στροφή από το σημείο που στρίβω το τιμόνι μου. Επί πλέον θα έχω ελαττώσει ταχύτητα γιατί η καμπυλότητα της δεύτερης στροφής είναι μικρότερη από την της πρώτης, άρα θα είναι πιο αργή σε απόλυτα χιλιόμετρα κλπ. Τρείς ώρες θεωρίας είναι αρκετές για να αναπτυχθεί πλήρως το θέμα και μετά βγαίνετε σε διαδρομή στο βουνό και την περιγράφετε. Στη συνέχεια συγκρίνουμε με την δική μας περιγραφή, διορθώνουμε και συνεχίζουμε για περίπου 1 ώρα.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (ΠΑΣΟ)

Η κύρια δουλειά μας στο Παραλληλοδρόμιο περιστρέφεται γύρω από τα της αγωνιστικής οδήγησης. Ποιος όμως σας είπε ότι η αγωνιστική οδήγηση δεν είναι και ασφαλής; Πολλά από τα σεμινάρια που παρέχουμε άπτονται της ασφαλούς οδήγησης και φυσικά σας παρέχουμε και ένα ξεχωριστό τέτοιο σεμινάριο.
Στο «Παραλληλοδρόμιο – ΑΣφαλής Οδήγηση» (ΠΑΣΟ), σας παρέχουμε το «πάσο» για ασφαλείς διαδρομές στη ζούγκλα των δρόμων.
Σας διδάσκουμε πώς να κινείστε με ασφάλεια στις εθνικές οδούς, στην πόλη και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, τι να αποφεύγετε και πώς να αντιδράτε.
Μετά τη δίωρη περίπου σε διάρκεια θεωρία, έρχεται η ώρα της επίσης δίωρης πρακτικής εφαρμογής αυτών που πρέπει να γνωρίζει καλά ο κάθε οδηγός:


1. Σωστή θέση καθίσματος
2. Σωστή αφή τιμονιού
3. Στρίψιμο τιμονιού
4. Φρενάρισμα
5. Υπερστροφή και διόρθωση (ανάποδο τιμόνι)
6. Υποστροφή και διόρθωση
7. Σωστή χρησιμοποίηση του δρόμου (ιδανικές γραμμές)
8. Χρήση χειρόφρενου.

Και εδώ η φιλοσοφία μας είναι πολύ απλή: Θέλουμε να σας «περάσουμε» ένα τρόπο οδήγησης ώστε να μη χρειαστεί ποτέ να εφαρμόσετε τις τακτικές που σας διδάσκουμε. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να τις ξέρετε κι αχρείαστες να είναι.
Το «ΠΑΣΟ» διεξάγεται πάνω σε χωμάτινες επιφάνειες σε φαρδειά και ασφαλή τμήματα ειδικών διαδρομών στα Γεράνεια Όρη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το δικό σας αυτοκίνητο, αλλά συνιστάμε τη χρήση των δικών μας αγωνιστικών Nissan Micra.
Το κόστος του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι 400€ με τη χρήση δικού μας αυτοκινήτου και 340€ με τη χρήση του αυτοκινήτου σας, κατά συμμετέχοντα.