facebook

facebook

 en  it
 

Micra

ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ RALLY PDF Εκτύπωση E-mail
Share

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ RALLY; ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ;

Σε κάθε άθλημα, ατομικό ή ομαδικό, είναι γνωστό ότι υπάρχουν προπονητές. Συνήθως, τέτοιοι είναι είτε απόφοιτοι σχολών σωματικής αγωγής που εντρυφούν στο συγκεκριμένο άθλημα, είτε παλαιοί και εν ενεργεία αθλητές, που αφού παρακολουθήσουν διάφορα σεμινάρια, λαμβάνουν την άδεια άσκησης του επαγγέλματος.

Το αποτέλεσμα της πρόσληψης προπονητή είναι προφανές σε κάθε κατηγορία αθλήματος, όπου ανάλογα με τη φιλοσοφία και τις γνώσεις του, κρίνεται εκ του αποτελέσματος που επιτυγχάνουν οι αθλητές του (αρκεί βέβαια να έχουν το ελάχιστο ταλέντο που απαιτείται).

Τα πράγματα στους αγώνες ράλι είναι κάπως διαφορετικά, τουλάχιστον σε εθνικό επίπεδο και λέγοντας εθνικό, δεν εννοώ μόνο την Ελλάδα. Συνήθως υπάρχουν σχολές αγωνιστικής οδήγησης όπου εν ενεργεία στη δύση της καριέρας τους, ή παλαιοί αγωνιζόμενοι, προσφέρουν τις γνώσεις τους στους ενδιαφερόμενους. Συνήθως αρκεί ένα τριήμερο έως επταήμερο σχολείο οδήγησης υπό την καθοδήγηση του παλαιού οδηγού που αναλαμβάνει τον ρόλο του δάσκαλου και εκεί τελειώνουν όλα. Εξαίρεση αποτελούν πολλοί οδηγοί του παγκοσμίου και ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι, που σε τακτά χρονικά διαστήματα καλούν τον δάσκαλο για συγκεκριμένη εκπαίδευση- προπόνηση.

Εδώ λοιπόν παρουσιάζεται ένα πρόβλημα που έχει κοινό παρανομαστή παγκόσμια:

Υπάρχει παντελής απουσία «διδακτέας ύλης», ώστε να καταστήσει την κάθε προπόνηση- εκπαίδευση αντικειμενικά παραδεκτή και με κάποια επιστημονική βάση, άρα να υπάρχει ένας μπούσουλας που βάσει αυτού να γίνονται προπονήσεις. Πάντα (σχεδόν), ο εκπαιδευτής δείχνει τρόπους οδήγησης που χρησιμοποιούσε- χρησιμοποιεί και αφού με αυτούς τους τρόπους ο πρώτος είχε αποτελέσματα, είναι λογικό και ο εκπαιδευόμενος να έχει και αυτός τα ίδια ή παραπλήσια, ανάλογα με το ταλέντο του και την προσπάθεια που καταβάλει. Κατά τη διάρκεια αυτών των προπονήσεων, αν η αίσθηση που αποκομίζει ο προπονούμενος είναι καλή, η προπόνηση θεωρείται επιτυχημένη. Ναι, αλλά άλλο πράγμα είναι η αίσθηση και άλλο πράγμα είναι το αποτέλεσμα βάσει του χρονομέτρου. Θα σας αναφέρω ένα παραδείγματα από το WRC και από το ERC. Όλοι σας σίγουρα έχετε δει in car πλάνα από τους πρωταγωνιστές και των δύο δημοφιλέστατων θεσμών. Όλοι σας σχολιάζετε την καταπληκτική οδήγηση στο όριο που κάνουν οι πρωταγωνιστές. Ναι, αλλά στο τέλος οι διαφορές 1ου και 6ου και μερικές φορές 1ου και 3ου είναι χαοτικές. Άρα έχει νόημα να μιλάμε για οδήγηση στο όριο; Για ποιο όριο αναφερόμαστε όταν μάλιστα τα αυτοκίνητα είναι πρακτικά ίδια; Άρα πόσο ευτυχισμένοι πρέπει να είναι οι προπονητές τους; Και μη μου πείτε σαν δικαιολογία ότι κάτι τους συνέβη (έξοδος κλπ), γιατί και αυτά είναι αντικείμενο της προπόνησης. Πάει να πει, όταν κάποιος βγαίνει από τον δρόμο, ότι έκανε ένα λάθος και σίγουρα δεν ήταν προπονημένος καλά ώστε να μη χρειαστεί να βγει.

Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν γίνεται ανάλυση της αγωνιστικής οδήγησης με τέτοιο λεπτομερή τρόπο ώστε να δώσει στον προπονούμενο τα «ναι» και τα « όχι» κατά τη διάρκεια μιας ειδικής, με τρόπο που να μη δέχεται αμφισβήτηση και φυσικά να μην υπεισέρχεται ούτε στο ελάχιστο η προσωπική άποψη του προπονητή. Και αυτό βέβαια γίνεται γιατί δεν υφίσταται η «διδακτέα ύλη», απλά γιατί το ταλέντο και οι γνώσεις των δασκάλων –προπονητών είναι πολλές φορές τεράστιο, ώστε κατά τη γνώμη τους να μην απαιτείται κάτι τέτοιο, ή πράγμα συνηθέστατο, αυτοί οι τύποι κάνουν το σωστό αλλά δεν ξέρουν πώς να το τυποποιήσουν, άρα και να το μεταδώσουν. Ναι, αλλά αν επιστρέψουμε στις διαφορές μεταξύ του 1ου και του 6ου , κάποιος όσο ταλαντούχος και να είναι, δεν κάνει καλά τη δουλειά του.

Ε, λοιπόν εμείς (εγώ αν θέλετε) στο Παραλληλοδρόμιο- rallyschool.gr , επειδή δεν έχουμε το ταλέντο του μεγάλου οδηγού, κάναμε την αδυναμία μας δύναμη και δημιουργήσαμε την διδακτέα ύλη που λείπει από τον χώρο σε σημειώσεις περίπου 130 σελίδων Α4. Όλα αποδεικνύονται και τα ναι και τα όχι με χρήση μαθηματικών πολύ απλών, καθημερινών θα λέγαμε. Ξέρετε, τα μεγάλα πράγματα τελικά είναι πολύ απλά και φυσικά αποδεικνύονται με απλά μαθηματικά, αρκεί να έχεις τις στοιχειώδεις γνώσεις. (Τι στο καλό, 4 χρόνια στην ΑΣΟΕΕ και ένα στην Αγγλία για οικονομετρία μας έδωσαν κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις!)

Φίλοι αγωνιζόμενοι σε αγώνες ράλι, δεν διεκδικούμε τον τίτλο του γραφικού στο χώρο μετά από 30+ έτη ενασχόλησης με τους αγώνες . Η επιμονή μας δεν σας κινεί την περιέργεια να δείτε, τι τέλος πάντων είναι αυτό που παρουσιάζουμε και τόσο επιμένουμε; Αν προπονηθείτε μαζί μας σοβαρά ,τα αποτελέσματά σας θα σας εκπλήξουν, απλά γιατί ξέρουμε τι κάνουμε δημιουργώντας την διδακτέα ύλη. Θα διαπιστώσετε την άνοδο της μέσης ωριαίας σας και τη μείωση του κόστους σας, τουλάχιστον σε ότι αφορά λάστιχα, εξόδους από τον δρόμο και αναγνωρίσεις. Θα αισθανθείτε ένα επίπεδο ασφάλειας που δεν το έχετε ξανανιώσει. Και επειδή η αίσθηση δεν είναι το παν, πρακτικά δεν λέει τίποτα, μην ξεχνάτε ότι τολμάμε να χρησιμοποιούμε τηλεμετρία κατά τη διάρκεια των προπονήσεών σας ώστε να πειστείτε για την ακρίβεια των ισχυρισμών μας. Ξέρετε πολλούς που τολμούν να το κάνουν;

Τέλος σε ότι αφορά το κόστος των προπονήσεων, μία πλήρης αγωνιστική χρονιά (10- 12 προπονήσεις) θα σας στοιχίσει λιγότερο από ένα αγώνα ράλι με 80 χλμ ειδικές διαδρομές. Μάλλον αξίζει το ρίσκο!

Μη διστάζετε, συνεργαστείτε με το rallyschool.gr και θα «αποζημιωθείτε» άμεσα!

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου είτε στο 6945 544439 είτε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Με εκτίμηση

Λάμπης Κουρτέσης.